Znajomi oraz rodzina stanowi dla znacznej części społeczeństwa najlepszy sposób reklamy różnorodnych usług hotelowych. Niejednokrotnie staramy się korzystać z propozycji prezentowanych przez zaufane nam osoby. Wielość ofert internetowych sprawia, że są one niemożliwe do przejrzenia przez potencjalnego klienta. Większa część wyjeżdżających nie może sobie pozwolić na poświęcanie tak wielkiej ilości czasu, aby weryfikować udostępnione na łączach internetowych oferty noclegowe. Niejednokrotnie również zdjęcia oraz opisy zawarte na portalach turystycznych cechują się znaczną odmiennością od stanu, jaki występuje faktycznie. Oferując noclegi w górach powinniśmy zatem liczyć się ze znaczeniem popularnie rozumianej „poczty pantoflowej”. Najbardziej korzystna sytuacja dla przedsiębiorców działających w zakresie usług noclegowych będzie wtedy, gdy odpowiednio zadbamy o komfort oraz dobrą atmosferę pobytu dotychczasowych gości. Mamy wtedy spore szanse pozyskać kolejnych klientów dzięki opinii oraz reklamie gości. Polecenie niejednokrotnie warunkuje wręcz dokonywany przez nas wybór. Oznacza to, że nie zwrócimy uwagi na inne propozycje nawet, jeśli są one bardziej komfortowe oraz tańsze. Pozytywne zdanie gości powinno zatem mieć dla nas priorytetowe znaczenie.